پروپوزال اثربخشي آموزش رفتار درماني عقلاني هيجاني آلبرت اليس بر اضطراب و افسردگي دانش آموزان پسر پايه نهم

۶۷ بازديد

پروپوزال اثربخشي آموزش رفتار درماني عقلاني هيجاني آلبرت اليس بر اضطراب و افسردگي دانش آموزان پسر پايه نهم

پروپوزال اثربخشي آموزش رفتار درماني عقلاني هيجاني آلبرت اليس بر اضطراب و افسردگي دانش آموزان پسر پايه نهم در 12 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc


مشخصات فايل

تعداد صفحات 12
حجم 0 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي doc
دسته بندي روانشناسي


توضيحات كامل

پروپوزال اثربخشي آموزش رفتار درماني عقلاني هيجاني آلبرت اليس بر اضطراب و افسردگي دانش آموزان پسر پايه نهم در 12 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

 

توجه: (ممكن است هنگام انتقال از فايل ورد به داخل سايت بعضي متون به هم بريزد يا بعضي نمادها و اشكال درج نشود ولي در فايل دانلودي همه چيز مرتب و كامل است)

پروپزال كارشناسي ارشد شامل:

مقدمه و بيان مساله

اهميت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلي و فرعي پژوهش

سوالات پژوهش          

فرضيه هاي پژوهش

تعاريف مفهومي و عملياتي متغيرها

پيشينه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گيري

ابزار هاي پژوهش

روش جمع آوري داده ها

روش تجزيه و تحليل داده ها

منابع فارسي و انگليسي به شيوه APA

فايل به صورت ورد و با فرمت doc  مي باشد و قابل ويرايش مي باشد.

قسمت هايي از پروپزال:

 

مقدمه و بيان مسئله

آموزش و پرورش يكي از اصلي ترين اركان موفقيت و پيشرفت در تمام كشورهاي جهان است و هر كشوري كه آموزش و پرورش قوي و كارآمدي داشته باشد شانس بيشتري براي پيشرفت دارد . در هر محيط آموزشي دانش آموزاني وجود دارند كه مضطرب و افسرده اند و با تكليف درگير نمي شوند و كم پيشرفت هستند و اين براي هر آموزش و پرورشي يك چالش است كه بايد براي برطرف نمودن آن راه حل هايي را پيدا كنند ( نعمتي 1390 ) .

بر اساس آمار اعلام شده از سوي سازمان بهداشت جهاني ( WHO ) 340 ميليون نفر در جهان از افسردگي رنج مي برند و طبق برآوردهاي انجام شده پيش بيني مي شود تا سال 2020 اين بيماري به دومين بيماري شايع در جهان بدل شود . افسردگي را به دليل ميزان گستردگي و شيوع در بين مراجعان روان پزشكي و روان شناسي ، سرماخوردگي رواني ناميده اند ( زليگمان ، 1975 ؛ نقل از مهريار ، 1382 ) .

اضطراب يك علامت هشدار دهنده است ، خبر از خطري قريب الوقوع مي دهد و شخص را براي مقابله آماده مي سازد ( پورافكاري ، 1386 ) . البته مقداري اضطراب در هنگام رويارويي با شرايط مبهم و آينده نامعلوم مثل بيماري ها و تصميم گيري ها طبيعي است ( شي ير و كارور ، 2002 ) .

نظريه رفتار درماني عقلاني هيجاني بر اين فرض استوار است كه شناخت ، هيجان و رفتار سه كاركرد انساني مجزا نيستند بلكه ارتباط دروني بين آنها وجود دارد و شامل يك كليت هستند ( اليس و مك لارن ، 1385 ) . رفتار درماني عقلاني هيجاني يك رويكرد اختيارگرا است كه گوشزد مي كند مسئول طرز تفكر ، احساس و رفتارمان هستيم . اين رويكرد ياد مي دهد تفكر نامعقول ، به هيجانات منفي ناسالم و رفتارهاي بي فايده منتهي مي شود و با زير سؤال بردن باورهاي نامعقول و عادت كردن به تفكر معقول سالم مي توانيم از زندگي بيشتر لذت ببريم و رنج و عذابمان را كم كنيم ( پملاگارسي ، 1390 ) .

   اهداف تحقيق

اگر آموزش رفتار درماني عقلاني هيجاني آلبرت اليس بر كاهش ميزان اضطراب و افسردگي دانش آموزان مؤثر باشد مي توان انتظار داشت با گنجاندن اين برنامه آموزشي در محتواي درسي دانش آموزان ميزان كمتري از اين دو اختلال در دبيرستان هاي كشور ديده شود و حتي دانش آموزاني كه بنا بر مشكلات محيطي يا وراثتي دچار اين دو اختلال مي شوند با يادگيري اين نظريه تا حدودي از مشكلاتشان كاسته شود.

سؤال يا سؤالات تحقيق

1 – آيا آموزش رفتار درماني عقلاني هيجاني آلبرت اليس اضطراب دانش آموزان پسر پايه نهم شهر تهران را كاهش مي دهد ؟

2 –  آيا آموزش رفتار درماني عقلاني هيجاني آلبرت اليس افسردگي دانش آموزان پسر پايه نهم شهر تهران را كاهش مي دهد ؟


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.